Læseadgangen til en personalesag begrænses pr. default af HR-afdelingen, forstået på den måde, at sager, der oprettes på sagsgruppen 221 automatisk tildeles indblikket HR-afdelingen. Sager, der oprettes af tjenestestederne skal påføres tjenestestedets personaleindblik ved personalesager eller sygefraværsindblik ved sygesager osv.
HR-afdelingen skal have indblik til alle personalesager. I nogle sager kan der dog være begrænset indblik til HR-afdelingen.
På VIP-ansættelsessager samt på enkelte andre personalesager under dekanens ansvarsområde anvendes både fakultetets og tjenestestedets personaleindblik.
For ph.d. personalesager anvendes desuden indblikket AAU-PHD i overensstemmelse med Bilag 1 og Bilag 2.
Ingen sager må tildeles indblik ud over dem der, er beskrevet i Bilag 1: "Regler for oprettelse af personalesager – WorkZone" og Bilag 2: "Liste over indblik til begrænsning af adgang til personalesager - WorkZone"
Er du i tvivl om, hvilket indblik dit tjenestested er omfattet af, se Bilag 2: "Liste over indblik til begrænsning af adgang til personalesager - WorkZone"
For de nærmere regler vedr. specialindblik til sygefraværsindblik, se Bilag 3: "Vejledning til oprettelse af specialindblik og sygefraværsindblik til personalesager."