- 1
Opret sag
Klik på Sag
- 2
Vælg sagstype
Vælg Personalesag
- 3
Skriv titel
Angiv titlen på den sag, du er ved at oprette i titelfeltet.
Bemærk: Der er fastlagt fælles regler for navngivning af personalesager på tværs af AAU.
Læs reglerne her: - 4
Vælg sagsgruppe
Skriv 221 i feltet Sagsgruppe
Vælg Sagsgruppe 221 bruges til konkrete personalesager. Se regler for øvrige personalesager her:
Regler for journalisering af personalesager i workzone
Klik på Anvend
- 5
Tilføj primær part
I feltet Primær Part søger du den ansatte frem på CPR. nr. eller navn.
Fif: Hvis du ikke kan søge den ansatte frem, er det fordi han/hun endnu ikke er oprettet i ScanPas.
- 6
Tilføj Indblik (læseadgang)
På sagen kommer der default indblikket HR-afdelingen på sagen, når den oprettes.
For du kan gemme sagen, skal du tilføje din afdelingens personaleindblik.Du kan se din afdelings indblik her:
Liste over indblik til begrænsning af adgang til personalesager - WorkZone
- 7
Gem
Nu har du udfyldt alle felter i din sag, og du skal klikke Gem, for at sagen bliver oprettet og får et sagsnummer.