Spring til indhold

En skraldespandssag oprettes, hvis du har dokumenter på en aktuel sag, som er blevet akteret (dvs. låst for redigering), men som ikke skal ligge på sagen mere, da det er en forrige udgave eller et helt forkerte dokument.

De flyttes fra sagen således, at der kun ligger de gældende dokumenter på den aktuelle sag.
Så når skraldespandssagen er oprettet, flyttes de derover på.

  1. 1

    Opret sag

    Klik på Sag i menulinjen øverst.

  2. 2

    Vælg sagstype

    Vælg Emnesag

  3. 3

    Skriv titel

    Angiv titlen: Skraldespandssag for xxxx årstal

    F.eks. Skraldespandssag for Institut for Planlægning 2023 (En skraldespandssag skal afsluttes hvert år)

  4. 4

    Vælg sagsgruppe

    Sagsgruppen skal være 909.

    Klik på Anvend

  5. 5

    EVT. Tilføj Indblik i feltet Læseadgang

    Hvis adgangen til at se sagen skal begrænses, klikker du på den lille nøgle i feltet Læseadgang og vælger, hvem der må se sagen f.eks. din egen afdeling eller en bestemt gruppe.
    Hvis skraldespandssagen kommer til at indeholde personoplysninger, så skal der sættes indblik på i Læseadgang.

    Klik på Anvend

  6. 6

    Gem

    Når du har udfyldt felterne, skal du gemme sagen, så den får et sagsnummer.

    Tryk Gem