Spring til indhold
  1. 1

    Opret sag

    Klik på Sag

  2. 2

    Vælg sagstype

    Vælg Studentersag

  3. 3

    Skriv titel

    Angiv titlen på den sag, du er ved at oprette i
    titelfeltet.

    Bemærk: Der er fastlagt fælles regler for
    navngivning af studentersager på tværs af AAU.
    Læs reglerne her:

    Regler for journalisering af studentersager og uddannelsesplanlægning

  4. 4

    Vælg sagsgruppe

    Klik på de to små firkanter i feltet sagsgruppe.

    Nu åbner en menu med universitetets journalplan. Vælg den kategori, som din opgave hører under ved at klikke på den lille pil ud for kategorien; 6 Studerende og dernæst 60 studerende, generelt. Sæt prik ud for den valgte sagsgruppe med 3 cifre.  

    Sagsgruppe 601 bruges til generelle individuelle sager på studerende. Se regler for øvrige studentersager her:

    Regler for journalisering af studentersager og uddannelsesplanlægning

    Klik på Anvend

  5. 5

    Tilføj primær part

    I feltet søger du den studerende frem på CPR. nr. eller navn.

    Fif: Hvis du ikke kan søge den studerende frem, er det fordi han/hun endnu ikke er oprettet i STADS.

    Så skal du oprette vedkommende manuelt (se vejledningen Opret Part - Studentersager)

  6. 6

    Gem

    Nu har du udfyldt alle felter i din sag, og du skal gemme den for, at sagen bliver oprettet og får et sagsnummer.