- 1
Opret sag
Klik på Sag
- 2
Vælg sagstype
Vælg Studentersag
- 3
Skriv titel
Angiv titlen på den sag, du er ved at oprette i
titelfeltet.Bemærk: Der er fastlagt fælles regler for
navngivning af studentersager på tværs af AAU.
Læs reglerne her:Regler for journalisering af studentersager og uddannelsesplanlægning
- 4
Vælg sagsgruppe
Klik på de to små firkanter i feltet sagsgruppe.
Nu åbner en menu med universitetets journalplan. Vælg den kategori, som din opgave hører under ved at klikke på den lille pil ud for kategorien; 6 Studerende og dernæst 60 studerende, generelt. Sæt prik ud for den valgte sagsgruppe med 3 cifre.
Sagsgruppe 601 bruges til generelle individuelle sager på studerende. Se regler for øvrige studentersager her:
Regler for journalisering af studentersager og uddannelsesplanlægning
Klik på Anvend
- 5
Tilføj primær part
I feltet søger du den studerende frem på CPR. nr. eller navn.
Fif: Hvis du ikke kan søge den studerende frem, er det fordi han/hun endnu ikke er oprettet i STADS.
Så skal du oprette vedkommende manuelt (se vejledningen Opret Part - Studentersager)
- 6
Gem
Nu har du udfyldt alle felter i din sag, og du skal gemme den for, at sagen bliver oprettet og får et sagsnummer.