Office Online - MAC
- 1
Åben sagen
Stå på den sag, hvor du vil redigere et dokument.
- 2
Åben dokument
Sæt flueben ud for det dokument, som du vil redigere.
Klik derefter på det sorte øje, som hedder Vis.
Der kommer nu en PDF visning ind fra siden.
- 3
Opsæt til Office Online
For at du kan arbejde i Office online, skal du have sat det op:
PDF version er nu synlig i højre side.
Klik på tandhjulet øverst i højre hjørne.
Der fremkommer nu, til venstre, nogle valgmuligheder, markeret med røde bokse. Her dobbeltklikker du på OFFICE ONLINE, så den ligger sig over til højre i de grønne bokse.
Klik herefter Anvend
- 4
Tilgå Office Online
Klik på OFFICE ONLINE nederst i venstre side.
- 5
Ændre i dokumentet
For at ændre i dokumentet skal du vælge knappen Edit Document og derefter Edit in Browser.
Du kan nu redigere i dokumentet.
Ændringerne gemmes automatisk efter hver ændring, dette ses i den sorte bjælke.
Saving mens den gemmer og Saved når den har gemt ændringerne.
- 6
Flere kan arbejde i dokumentet
Hvis man bruger Office Online, kan flere arbejde i det samme dokument samtidig.
I øverste højre hjørne af visningen, står dit navn og der kan du også se, hvis der er flere inde i dokumentet samtidig med dig, så vil deres navne også stå der.
- 7
Arkiver dokument
Når et dokument er færdigt/godkendt, skal du arkivere det, så man kan se, hvilken version, der er den endelige.
Vælg det dokument du skal arkivere.
Klik på ikonet Arkiver og Bekræft