Spring til indhold

Office Online - MAC

  1. 1

    Åben sagen

    Stå på den sag, hvor du vil redigere et dokument.

  2. 2

    Åben dokument

    Sæt flueben ud for det dokument, som du vil redigere.

    Klik derefter på det sorte øje, som hedder Vis.

    Der kommer nu en PDF visning ind fra siden.

  3. 3

    Opsæt til Office Online

    For at du kan arbejde i Office online, skal du have sat det op:

    PDF version er nu synlig i højre side.

    Klik på tandhjulet øverst i højre hjørne.

    Der fremkommer nu, til venstre, nogle valgmuligheder, markeret med røde bokse. Her dobbeltklikker du på OFFICE ONLINE, så den ligger sig over til højre i de grønne bokse.

    Klik herefter Anvend

  4. 4

    Tilgå Office Online

    Klik på OFFICE ONLINE nederst i venstre side.

  5. 5

    Ændre i dokumentet

    For at ændre i dokumentet skal du vælge knappen Edit Document og derefter Edit in Browser.

    Du kan nu redigere i dokumentet.

    Ændringerne gemmes automatisk efter hver ændring, dette ses i den sorte bjælke.

    Saving mens den gemmer og Saved når den har gemt ændringerne.

  6. 6

    Flere kan arbejde i dokumentet

    Hvis man bruger Office Online, kan flere arbejde i det samme dokument samtidig.

    I øverste højre hjørne af visningen, står dit navn og der kan du også se, hvis der er flere inde i dokumentet samtidig med dig, så vil deres navne også stå der.

  7. 7

    Arkiver dokument

    Når et dokument er færdigt/godkendt, skal du arkivere det, så man kan se, hvilken version, der er den endelige.

    Vælg det dokument du skal arkivere.

    Klik på ikonet Arkiver og Bekræft